Dela nyhet
Återkoppling från medlemsmöte ang. Billingeracet
31 aug, 12:39 0 kommentarer
Sammanfattning:
Klubben är beroende av intäkterna från BR för att fortsätta med verksamheten på lång sikt.
Det finns även en koppling mellan sponsoravtalen och BR.
Vi behöver tillsätta många nyckelroller inför BR 2024, exv:
Tävlingsledare
Projektledare för tävlingen
Banchef
Sekretariatschef
Stadionansvarig
Matansvarig
Funktionärssamordnare
Innan mötet hade styrelsen fått in intresseanmälan från två personer som kunde tänka sig att engagera sig i organisationen.
Vi saknar utbildad och tillgänglig tävlingsledare i klubben.
Det finns möjlighet att gå en digital tävlingsledar-kurs som klubben står för.
Utifrån detta har styrelsen inlett dialog med CKU6 för ett samarbete runt arrangemanget.
Vi kommer ändå att behöva ha hand om banan och besätta en del roller exv banchef, bandelsansvariga mm, men CKU6 skulle isf kunna ta hand om tävlingsledning, sekretariat, tidtagning, anmälningar osv.
Under mötet utryckte de närvarande medlemmarna att man vill få ut rollbeskrivningar på rollerna som saknas och sedan få några dagar på sig att ta ställning till om man kan åta sig en roll alt en del av en roll. Därefter har styrelsen medlemmarnas mandat att förhandla fram en lösning med partners för att vi ska kunna genomföra racet första lördagen i maj som vanligt.
De flesta rollbeskrivningarna finns nu tillgängliga digitalt här på hemsidan under dokument, Billingeracet, processbeskrivningar.
Medlemmar som kan tänka sig en större roll i tävlingsorganisationen hör av sig till ordförande senast 4/9 via e-post till lottawp@gmail.com.
/Styrelsen
Kommentarer